Intervjun!

Klockan fyra ringde Martina som jobbar på EF. Jag var jättenervös!
Hon började berätta om olika saker om hur det var att vara utbytesstudent och hur det går till.
Sen frågade hon ganska enkla frågor på svenska. Men jag tyckte de var ganska svåra eftersom jag var så nervös och kunde inte tänka snabbt.
Sen kom det till de engelska frågorna. Herregud så usel jag kände mig! Frågorna var lätta att förstå men att komma på ett bra svar på engelska var en annan sak! Jag hade svårt att andas och försökte komma på ett bra svar men ibland så glömde jag bort vad orden hette som jag ville svara med! Jag har ju alltid vetat vad orden heter. Men hon förstod nog att jag var jättenervös. Jag vill verkligen bli antagen.
Vi pratade i kanske 40 minuter och sen skulle hon prata med mamma.
Nu är det bara att vänta på om jag har blivit antagen eller inte. Det tar väl ett tag.

Jag kommer få en uppsats också som jag ska skriva på som mina blivande värdsföräldrar kommer läsa.... om jag klarat intervjun då.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej, jag kommer följa den blogg så länge du håller på, jag vill också jätte gärna åka till usa och plugga, vi är lika gamla :) Men jag undrar några saker bara, hur frågade du dina föräldrar, eller hur fick du dom att säga ja? Hur mycket kostar det ungefär? Och vilken typ av frågor ställde dom under intervjun på svenska och engelska? Hoppas du får det jätte kul, ha det bra! :)

2010-08-20 @ 13:42:50
URL: http://beautifulthiings.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad frågade hon för frågor på engelska? :D

2010-08-20 @ 15:42:21
Postat av: Miranda

Anonym: Jag kommer inte riktigt ihåg exakt pågrund av nervositeten men den var en massa vad skulle "du göra om..." frågor har jag för mig :)

2010-08-20 @ 16:07:14
URL: http://mirandahedmanusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!