Min skrotsamling

Jag har en ganska udda samling. Jag samlar på skrot! Jag älskar att hitta konstiga saker som ligger på marken. När jag ser nåt som ligger på marken lägger jag den i fickan och säger "Den som fann den vann den".
Man kan hitta "skrot" var som helst och man kan bygga roliga saker av det. Jag hittar oftast skrot i skolan eller på stan. Om jag hittar någonting i mitt rum som jag är orolig att jag ska råka slänga det när jag vill ha kvar det till någonting så lägger jag det i min skrotlåda.
Det syns kanske ganska dåligt men jag ska förklara lite vad som finns i min skrotlåda.
  1. (vit) Avknipsade lås - som jag har hittat på marken i skolan eller som jag har knipsat av själv
  2. (rosa) Gevärskott - Syns inte så bra på bilden men jag har hittat några gevärskott och i stugan hittade jag ett pistolskott för något år sedan som jag lade någonstans i stugan men den har försvunnit :(
  3. (gul) Biobiljetter
  4. (grön) En sydd "voodokanin" - det ser ut som något voodo aktigt. Jag hittade den ute på marken förra sommaren. Då var den väldigt smutsig och äcklig men jag tvättade den.
  5. (blå) Det där kan man kalla skrot. Saker som jag har hittat på de konstigaste ställerna och som man undrar vem som har haft sakerna.
  6. (röd) Olika smycken från t ex halsband
  7. (mörkblå) Lavasten - En bit torkad lava som jag hittade ute för några år sedan
Sen så samlar jag på andra saker också som unika snäckor som jag har hittat i andra länder, flintastenar, klockdelar och pengar från andra länder.
Ett fint armband jag hittade på marken för några år sedan.
Om ni hittar skrot så ge det till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!