Japansk Budo

Idag har vi haft elevens val. Imorgon också. Jag valde japansk budo som jag tror står för kampens väg. Vi har gjort zen (mediterat), fått veta mer om japan och gjort självförsvar. Självförvar var skitkul, iallafall när man körde med elever som vågade slåss och var lite hårdhänta. De som gick i sjuan var lite fegare. Vi var 27 elever, fem tjejer bara. Men vi var nog bäst av alla faktiskt. Jag fick jättemycket beröm för mina sparkar. Det var också kul att brottas med Anna vid pausen. Vi började nio och slutade två. Imorgon börjar vi åtta på skolan och ska se lite japansk film och på eftermiddagen ska vi gå ut i stormen igen och slåss. Dessutom har jag fått jättemånga bulor och blåmärken!

Jag ska bli precis som Beatrix Kiddo från Kill Bill har jag bestämt mig, haha. ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!