Varför jag vill till USA

Jag läste Sannas inlägg från www.justsam.blogg.se
Hon undrade varför vi andra blivande utbytesstudenter ville till USA. Så jag passar på att kommentera hennes inlägg på min blogg för det kan vara kul för er läsare att veta också. :)

Hur det började:
Min farmor berättade mig i början av det här året att pappas kusin skulle åka till USA på språkresa. Jag tyckte att det verkade intressant så jag kollade direkt upp det när jag kom hem. Jag hade ingen aning om att man kunde göra det i gymnasiet. Jag såg då också att man kunde åka som utbytesstudent i ett år och bo hos en familj och gå i High School. Då gick intresset från språkresa över till att bli utbytesstudent!
Jag frågade mamma efter någon dag om jag fick åka nästa år men mamma sa nej och tyckte jag var för ung. Jag fortsatte be och säga att jag var mogen att åka. Jag frågade pappa också och för han fick jag. I Augusti fick jag lov att anmäla mig! Pengarna var ju förstås ett problem men vi kom på att jag hade pengar på ett konto sparat sen jag var liten, nånting som farfar och farmor hade fixat åt mig. De pengarna skulle jag använda om jag skulle göra något väldigt speciellt. Det stod mellan Australien och USA men Australien var alldeles för dyrt!

Varför USA?
Jag har alltid älskat USA med deras kulturer, högtider, dialekter, filmer, high school - ja allt! Efter gymnasiet så vill jag plugga i USA eller England så det känns som en riktigt bra start att börja så ung. Engelskan kommer jag bli grymt awesome på efter mitt år! Jag kommer säkert ha dålig svenska när jag kommer tillbaka och börjat gymnasiet. Ingen kommer förstå någonting.
Jag är vääääldigt envis, målinriktad och jag vet vad jag vill. Jag är 15 och kan inte vänta att åka till USA! Folk tycker jag är ung men jag bryr mig inte vad dom tycker. Jag älskar utmaningar, äventyr och att resa.
Dessutom så är jag bara tonåring en gång i mitt liv och jag har bara en chans att gå i High School så jag måste verkligen ta chansen när jag har den! Jag älskar High School filmer också med alla korridorer, klassrum, cheerleaders, jocks, kafiterier, baseball matcher, basket matcher och american football.
Jag ser verkligen fram emot allt, även alla problem jag kommer möta. Jag vet att jag kommer stöta på negativa saker men de får jag såklart stå ut med.

Som delstatsval har jag valt California, Washington (inte DC) och Oregon. Det spelar ingen roll vilken jag hamnar i. Varför jag valde dom är att de ligger nära havet och det är fin natur. Jag har inte en så bra förklaring varför jag valde dom men det känns rätt. Jag hade inte velat hamna i New York eller Texas t ex. jag var i New York i somras men jag tyckte att allt fanns på ett och samma ställe och jag gillade inte atmosfären där så mycket. Eller det är nog för att jag bara var i Manhattan. Jag var ju aldrig utanför Manhattan förutom när vi åkte till New Jersey. NJ gillade jag starkt! Det var jättemysigt där. Dock skulle vilja åka till Alabama nån gång. Jag älskar deras dialekt haha!

Det blir nog lite jobbigt att läsa för er nu men läs ändå så kanske ni som inte är utbytesstudenter kanske vill åka! ;)

Kommentarer
Postat av: e

okej, jaaa jag ska väla Kaliforien , Arizona och Florida :)

2010-10-24 @ 11:25:02
URL: http://llouiseiusa.blogg.se/
Postat av: amanda utbytesstudent USA

re: Nej, var han ju inte! Joo, det är nog sant ;)

2010-10-24 @ 12:02:59
URL: http://amandakingen.blogg.se/
Postat av: Sanna

Wohooo fett nice :D

2010-10-24 @ 14:34:47
URL: http://justsam.blogg.se/
Postat av: Veronica

Sv: Hej, tack så mycket. Kul att du vill skaffa dig dreads :D Det fungerar alldeles utmärkt att färga dreads. Jag är ju egentligen blond och har färgat mina bruna. Men man måste vara jättenoga med tiderna, står det 30 min på förpackningen är det 30 min som gäller, har man i färgningen för länge kan dreadsen gå av (: Och man får ju alltid med ett litet "paket" med balsam, den är det bara att kasta för balsam gör att dreadsen kan åka upp.

2010-10-24 @ 16:09:06
URL: http://grandby.blogg.se/
Postat av: Eira

Hej Miranda :) Jag åker också till USA nästa år. Jag kan länka din blogg om du vill, så länkar du min? :)

2010-10-24 @ 21:29:57
URL: http://honeyandmoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!