LOOK ALIVE SUNSHINE

ÅHHERREGUD!!!!! My Chemical Romance var otroliga!!!! Det är typ den bästa dagen mitt liv!! Jag var nära på att svimma också. Att gå på konsert är en av de bästa sakerna man kan göra! De var så snälla!!! Ååååh! Okej jag ska skriva nu hur resan och konserten var....
.
Vi åkte med tåget någon minut över tre. Den var fem minuter försenad vilket gjorde en väldigt stor skillnad. Vi skulle nämligen vara vid Globen innan klockan sex!! Det hade ju börjat snöa och allt. Vi kom iallafall fram halv sex. Då började vi springa som tusan och hann till spårvagnen. Vi hoppade av ungefär 200 meter vid Globen. Vi hade åkt i 20 minuter ungefär. Vi sprang och det var asjobbigt. Jag har jättedålig kondition haha! En person ringde upp oss och sade vart vi skulle. Vi gick till en biljettkassa där ungefär tio andra stod och väntade. Det var jättelång kö till konserten på andra sidan. Vi tio gick in i en dörr och där var hela arenan! Nästan tom, det var bara säkerhetsvakter där. Sen kom dom, My Chemical Romance bakom stängslet! Det var så overkligt! Jag har lyssnat på dom sen jag var tolv men jag har aldrig kunnat gått på deras tidigare spelningar. Vi hade delats upp i två grupper. De skakade hand och signerade folks skivor. Någon tjej grät. Jag var allderles för chockad för att gråta. Om det hade varit efter showen så hade jag gråtit jättemycket. De var jättetrevliga och jag fick min tröja signerad! Jag skakade hand med dom och så men jag var jättenervös så jag fick nästan inte fram något ord! Det kändes som en dröm så jag kommer nästan inte ihåg någonting. Det gick alderles för fort men jag är jättetacksam!
Sen frågade vi om vi skulle gå ut och köa igen men de sade att vi fick ställa oss och göra oss redo!! Vilken tur alltså! Jag och Calle hade sittplatser vilket kändes att det verkligen sög eftersom vi hade kunnat stå vis första raden. Men vi fick ett undantag! Vi fick stå vid första raden!! Vi hade haft en jäkla bra tur där! Alltså folk hade ju köat från fem på morgonen!
Vi satte oss iallafall vid stängslet så ingen kunde ta  våran plats. Arenan fylldes och blev full. Helt plötsligt reste sig några och skrek så alla andra reste sig. Jag och Calle hann inte resa oss lika snabbt så vi knuffades iväg från stängslet vilket jag blev irriterad över och har lite ångest men vi stod ändå två personer från stängslet. Det var världens tryck och det blev svettigt på en gång! Man kunde nästan inte andas och man fick lyfta huvudet mot taket för att få luft. Man kunde tillochmed släppa fästet med fötterna så hängde man fastklistrad bland folk. Jag var så dum som hade väskan och jackan med så jag fick hålla i dom med en hand hela showen. Vakter stod framför oss och gav oss vatten och skämtade runt. Först spelade ett förband. Dom var helt okej men jag ville bara att MCR skulle komma in. Till slut gjorde dom det och vilket liv det blev! Det var helt underbart ändå om man blev helt mörbultad!
.
De spelade både låtar från deras album "Three cheers for sweet revenge", "Welcome to the black parade" och deras senaste "Danger Days". Jag är stenförälskad i Gerard så när han gjorde sina heta danssteg och rörelser så kändes det som om jag skulle dö haha. Jag skrek och skrek och sjöng med låtarna. Jag fick ögonkontakt med Gerard några gånger också! Han tittade mig rakt i ögonen ett tag ibland!! Efter halva showen så höll jag på att svimma. Huvudet gungade fram och bak och jag var jättetörstig. Alla pressade ju så man höll på att ramla flera gånger. När jag inte orkade hålla emot eftersom jag skulle svimma vilket sekund som helst så gick jag 1-2 meter bak. Då vart trycker lättare. Jag filmade lite och knäppte kort men jag såg inte riktigt vart jag knäppa för jag ville hellre vara med i showen. Jag såg tre stackars tjejer som svimmade. Vakterna var duktiga och bar ut dom iallafall. När de körde låten "Cancer" började gråta. Både för att jag verkligen älskar bandet, att låten är så sorglig och att jag höll på att svimma. Jag grät i tre låtar men det var verkligen skönt.
.
Efter ungefär 90 minuter av konserten var den slut. Jag var helt uppspeedad. MY CHEMICAL ROMANCE NI ÄR HELT UNDERBARA!!!!! <3<3<3
Här kommer lite bilder och filmer som jag tog. Jag hade dock svårt att knäppa kort på Ray, Mikey och Frank eftersom de stod så långt bort ibland. Man fick inte knäppa med blixt heller.
.
Signerad rygg
Gerard <3
Gerard och Mikey Way. Frank till vänster
Såååå heeeet!
Ray <3
Kolla in Gerard's super heta danssteg!!!!

Kommentarer
Postat av: Jackie

Gud vad roligt att få träffa dom! Hade gjort allt för att få göra det. Tror jag såg dig faktiskt, känner igen din tröja haha, när jag såg att den var signerad blev jag helt galen haha.. Avundsjuk! Du fick ju helt underbara bilder du med! :D

2011-03-20 @ 18:15:51
URL: http://jackiieees.blogg.se/
Postat av: Jackie

Yes den släpps imorgon! :D Ja fans fick vara med, vet inte hur mycket men det ser man väl imorgon. Den delen som jag hört att fansen är med är filmad i England så det var fans därifrån som fick vara med.. Jag såg din video! :) Tror inte det var jag, eftersom att när jag svimmade försökte jag ta mig bakåt, så jag lyftes inte över staketet utan någon släpte mig därifrån haha..

2011-03-20 @ 23:25:25
URL: http://jackiieees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!