Rapid Eye Movement

Idag har jag varit extremt trött i skolan, vilket jag nästan alltid är. Ja, jag sover för lite. Jag sovar kanske sex timmar per dygn. Jag har jättesvårt att somna på kvällarna. Ibland kan det ta 2-3 timmar för mig att somna. När jag väl har somnat så drömmer jag extremt mycket. Oftast konstiga, långa drömmar där jag anstränger mig mycket så att jag inte alls är utvilad på morgonen.

På SO lektionen så somnade jag till, eller halvsov. Då bestämde sig klassen på att smyga ut från klassrummet. Jag märkte det faktiskt men jag orkade inte bry mig. Min SO lärare berättade att det fanns nåt som heter REM - Rapid Eye Movement, som är en fas man kommer till när man just drömmer innan man kommer till den djupa fasen. Jag tror att jag nästan aldrig lyckas komma till den djupa fasen utan är fast i REM fasen. Därför är jag så trött för att ögonen anstränger sig om nätterna istället för att vila. Jag kommer alltid ihåg mina drömmar. Jag läste att det är för att jag är i REM fasen precis när jag vaknar. Jag är aldrig i den djupa fasen när jag vaknar, då man oftast inte kommer ihåg sina drömmar.

Målade av en a Nightmare on Elm street bild. Den passar mig ganska bra när jag tänker efter.

Kommentarer
Postat av: Eira

Har du målat den? :O Jätte fin!!

2010-12-02 @ 01:25:27
URL: http://honeyandmoon.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag ska också till USA nästa sommar! Taggad till 1000! Fyfan vad härligt!

2010-12-03 @ 17:44:49
URL: http://lindas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!