Sci-fi mässan

Sci-fi mässan var skitkul! Vi tog tåget till Stockholm klockan ett och kom fram halv fyra. Då shoppade vi lite. Jag köpte en tomteluva, fula faketänder, en ring, örhängen och en lip plumper. Sen kom vi till hotellet. Då sade hon i kassan att det var fullbokade rum fast vi hade bokat redan i mars! Då blev vi arga och tjafsade om att vi skulle ha rummen. Då fick vi dom. Det första Calle gjorde var att förstöra sängen. Han skulle hoppa i den och den brakade xD
Men vi lagade den.. tror jag.

Klockan halv nio på morgonen därefter gick vi till sci-fi mässan. Det var som en liten marknad med en massa roliga saker. Vi gick runt och kollade och då såg jag Robert Englund sitta vid ett bord. Jag blev helt till mig, haha. Vi smög dit men jag visste inte om jag vågade gå fram men jag gjorde det. Han var jättetrevlig och urgullig! Jag hade ju på mig min stickade Freddy tröja och det första han sa var "Nice sweater!" Sedan fick jag en signering och jag frågade hur lång tid det tog att göra sminket. Då berättade han om det jättelänge. Det tog 4 timmar med sminket! Sedan sa mamma åt mig att jag skulle visa min bild när jag har ett makeup sår på halsen och en skugga av honom bakom mig som jag lade upp i förra inlägget. Då sa han "Oh I love it! It's beautiful with the shadow and I love the blood on your neck!". Jag blev jätteglad.

Sen gick vi runt och köpte lite saker. Jag köpte en liten Saw docka, en Rabbid gubbe, pirates of the caribbean halsband, ett kort på mig, Calle och star wars gubbar och presenter till pappa. 13.40 var det fotografering med Robert Englund. Han kom lite sent men sen skulle jag knäppa med honom. När jag gick fram så sade han "I really love your boots!". Han kände igen mig för att jag var den enda som hade en Freddy Krueger tröja. Efter jag knäppte med honom så bad jag om en kram. Det fick jag. Fotot skulle bli utskrivet halv fem och vi orkade inte vara kvar så länge så vi ska få det hemskickat av en som jobbade där. Det hoppas jag verkligen!

Vi väntade tre timmar på tågstationen och vi var jättetrötta. När tåget kom så hade det SÅKLART blivit nåt fel med våra biljetter så vi fick stå hela resan hem!



Kommentarer
Postat av: Sophie

Awesome! Jag var också där, fast på lördagen :)

2010-12-06 @ 18:15:47
URL: http://sophieiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!