Stipendium

Jag sökte ett stipendium till mitt utbytesår för någon månad sen till banken. De hade hört av sig till mamma för några dagar sen. De hade sagt att de gärna ville träffa mig i vår så att jag fick berätta mer om mig själv och varför jag vill ha stipendiet. Där är väl något?! :D

Ibland får jag nästan panik av att jag kommer vara borta från mina vänner och min familj i ett år, på andra sidan atlanten. Det är som om jag har två personligheter. Den ena är den fega och tysta flickan som lätt får hemlängtan och den andra sidan är den tuffa impulsiva bruden som vill upptäcka världen! Jag tänker lyssna på den tuffa bruden!
Jag har bestämt mig för att inte få hemlängtan och bara ha kul nu, det sista året på högstadiet. Jag kommer ju iallafall komma tillbaka och alla kommer finnas kvar. Ett år går ju faktiskt ganska snabbt. Det var ju nyss det var skolavslutning.

Kommentarer
Postat av: maja lundmark

vad är det för stipendium du har sökt ? (: vilken bank ?

2010-10-20 @ 19:44:15
URL: http://majaalundmark.blogspot.com
Postat av: maja lundmark

vad är det för stipendium du har sökt ? (: vilken bank ?

2010-10-20 @ 19:45:45
URL: http://majalundmark.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är ett stort steg att ta genom att vara utbytesstudent. Men det blir en resa för livet, som kommer ge otroligt mycket erfarenhet, kunskap, glädje, (hemlängtan ibland), kompisar och massor av positiva upplevelser. Men du kommer fixa utbytesåret Miranda och som du säger....tiden går ju fort, och du kommer kunna ha kontakt med alla här hemma. Puss från Mor <3

2010-10-20 @ 21:04:17
Postat av: Anonym

Info om stipendiet: Föreningssparbanken har en utbildningsstiftelse som man kan söka för studier. Vet inte hur mycket man kan få i bidrag.

2010-10-20 @ 21:06:54
Postat av: Lo

vet exakt hur du känner, du kunde ha beskrivit mig där i början av det andra stycket!

2010-10-21 @ 20:33:46
URL: http://louisewi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!