Cellphone

Håller på med det roligaste projektet i min Engelska klass! Vi har läst en valfri bok, och i slutet av April ska vi presentera böckerna. Vi får inte använda vanliga program som Power Point, Word t ex. Vi måste vara kreativa och göra bloggar, videos, filmer m.m för att berätta om våran bok. Jag valde "Mockingjay", den sista Hunger Games boken. Som mitt projekt så håller jag på med en talkshow. Jag kommer vara uklädd till 3 karaktärer från boken + mig själv. Jag har spelat in två karaktärer. Första karaktären jag klädde ut mig som var Haymitch Abernathy. Den andra karaktären är den blåhåriga Ceasar Flickerman, som är intervjuaren. Jag kommer också klä ut mig som Katniss, och sen ska jag själv bli intervjuad och säga vad jag tycker om boken.
.
I lördags klädde jag ut mig till Ceasar. Jag skaffade fake bränna och blå sprayat hår. Jag stack till bio salongen innan jag skulle börja spela in, och ut kommer min Engelska lärare. Han själv älskar böckerna. Han såg mig och förstod vem jag var. Han skrattade och tyckte det var genialt haha!
Jag gör mig redo till mitt Engelska projekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!