The hills are aliiiiiiiive

Har jag berättat att jag är med i skolan nya musikal "The Sound of Music"? Auditions var för alla på skolan veckan innan jullovet. Jag var inte säker på om jag ville vara med men trodde det skulle vara kul att vara med i en musikal. Jag gillade inte riktigt Sound of Music heller men det vore kul att testa. Jag fick faktiskt en roll av alla som var på uttagningen! Rätt många var det också. Jag fick rollen som Sister Margaretta, en nunna haha! Fast vi kommer ha många roliga sånger och jag kommer vara på scenen rätt så ofta.
Vi har bara mindre än en månad till framträdandet. Vi har genrep varje dag. De andra som inte fick en roll kommer sjunga och dansa på scenen. Jag som är nunna kommer också träna varje dag med dom och sjunga till låtarna. I en låt delar vi tonerna i "6 octave vocal range", som jag tror det heter. Det betyder att vi delas upp i grupper, alto, soprano 2 och soprano bland annat, men i 6 olika toner från låg ton till hög. Jag är högsta soprano så jag kommer sjunga de högsta tonerna. Har aldrig sjungit så högt i en låt förut. Vi är bara två personer som sjunger i högsta soprano och alla i repningen skrattade när jag kämpade att få till min ton. Jag lyckades tillslut haha! På torsdag ska jag och min vän Seth knäppa kort till årets Yearbook. Jag kommer ha ett eget Spotlight i boken! Ni får nog se till veckan vad vi har knäppt. Jag tror att slutresultatet kommer bli rätt tufft! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!